Skip to content

Tervetuloa!

Ole hyvä ja kirjaudu sisään, tai rekisteröidy
Tuli

Tuli

Siunattua pääsiäisviikkoa, rakkaat ystävät!

Vieläkö tuli palaa rukousalttareillanne vai onko korona väsymys jo uuvuttanut? Me tarvitsemme nyt kestäväisyyttä saadaksemme Jumalan lupaamat vastaukset. Kestäväisyys taas edellyttää tahdon päätöstä. Niinpä, mitä ikinä teetkin, yhdestä älä tingi: pidä huoli rukouksesta!

Taivaassa on hiljaisuus, sillä taivas odottaa. Tuli palaa pyhällä alttarilla taivaan kaikkein pyhimmässä, Jumalan valtaistuimen edessä. Pyhät enkelit ovat hiljentyneet odottamaan. Mitä he odottavat? Maan päältä kohoavia pyhien rukouksia, jotka kannetaan taivaan alttarille ja pyhä suitsutussavu kohoaa Jumalan eteen. On niin erikoinen täyttymystä edeltävä hetki, että myös jo kirkkaudessa olevat pyhät yhtyvät näihin rukouksiin. Ja mitä ne sisältävät? “Tulkoon valtakuntasi! Tapahtukoon tahtosi! Pyhitetty olkoon nimesi!”

Jumala vastaa tulella. On aina vastannut! Moosekselle Hän ilmestyi palavassa pensaassa. Israelin kansaa Hän johti tulen patsaana. Elialle Hän vastasi tulena Karmel-vuorella, ja huomaa, silloin kun oli kansan luovuttava puolisydämisyydestä. Tulivaunuissa Elia myös vietiin taivaaseen. Johannes Kastaja profetoi Jeesuksesta: Hän kastaa teidät tulella. Jeesus itse sanoi tulleensa heittämään tulta maan päälle. Pyhä Henki laskeutui tulisina kielinä opetuslasten ylle helluntaina. Listaa voisi jatkaa loputtomasti. Meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli. Se on pyhää rakkauden tulta. Me saamme valtakunnan, joka ei järky. Siksi palvelkaamme Häntä pyhällä arkuudella ja pelolla.

Emme tiedä, montako hetkeä meidän on vielä vietettävä tässä hiljaisuudessa. Jumala tietää sen. Mutta älkäämme hukatko näitä hetkiä. Ne on annettu valmistautumista varten. Nyt ei ole hetki nurista, pelätä tai ahdistua. Paremminkin saamme uskossa kiittää Jumalaa. Olet ehkä ollut jo pitkään Jeesuksen oma. Mutta usko minua, milloinkaan ei vielä koko taivas ole niin keskittyneesti kuunnellut rukouksiasi kuin juuri nyt! Pidetään siksi tuli palamassa rukousalttareilla. Rahtunen vielä ja Jumalamme vastaa. Olemmeko ymmärtäneet, että Hänen vastauksensa merkitsee pyhää kohtaamista, niinkuin Raamatun päivinä? Joka sen ymmärtää, se tietää myös, miksi tarvitaan puhdistautumista ja näitä pyhiä valmistushetkiä, sillä kuka meistä rohkenisi astua peljättävään ja ihmeelliseen Jumalan läsnäoloon ilman ennakkovalmisteluja. Ja se on se, mitä on oleva edessämme.

Näiden ajatusten saattelemana toivotan kaikille siunattua, ihmeellistä ja kirkastunutta pääsiäisiloa!

Ostoskori

Ostoskorissasi ei ole tuotteita